Σάββατο, 6 Ιουλίου 2013

Ο κύκλος των χαμένων φιλολόγων

Η υποβάθμιση του μαθήματος της ιστορίας δεν οφείλεται στην ανάθεσή του σε άλλες ειδικότητες (θεολόγους ,ξενόγλωσσους και τώρα ίσως και κοινωνιολόγους).Αυτό είναι μόνο ένα από τα  αποτελέσματα . Οι αιτίες ,κατά τη ταπεινή μου γνώμη, πρέπει να αναζητηθούν αλλού. Έχουν να κάνουν με αυτή καθαυτή τη διδασκαλία του μαθήματος. Η διδασκαλία της ιστορίας γίνεται με στείρο τρόπο ,με την απαίτηση (ειδικά στη θεωρητική κατεύθυνση ) να μαθαίνουν τα παιδιά τα πάντα απέξω, με ελάχιστη χρήση της κριτικής σκέψης και με τη πλήρη τυποποίηση του μαθήματος(μασημένη τροφή) . Η χρήση του ενός σχολικού εγχειριδίου που περιέχει τις πηγές δείχνει πολλά. . Όταν λοιπόν ένα μάθημα έχει χάσει κάθε στοιχείο ειδίκευσης-εμβάθυνσης  εδώ και πολλά χρόνια ,με άλλα λόγια έχει απαξιωθεί ,τότε εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως γενικό και να θεωρηθεί ότι μπορεί να διδαχθεί και  από  άλλες ειδικότητες. Εδώ υπάρχει μεγάλη ευθύνη και των φιλολόγων κατά τη γνώμη μου.Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

2 σχόλια:

  1. Τα φιλολογικά μαθήματα δυστυχώς έχουν τυποποιηθεί αρκετά και οι συνθήκες είναι τέτοιες που οι καθηγητές αναγκάζονται να κάνουν το μάθημα μηχανικά. Όντως κάτι πρέπει να αλλάξει αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες.
    Δημήτρη από την τελευταία παράγραφο του κειμένου σου καθώς και από το προηγούμενο κείμενο καταλαβαίνω ότι δυστυχώς πρέπει να παίζουν τρελά αλληλοφαγώματα ανάμεσά σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή